Investér i din lokale butik
- for uden butikken, ingen byliv.

 

Butikshuset Østerlars ApS har aftalerne på plads vedr. købet af lokalerne, der tidligere husede Dagli’Brugsen.

I sidste uge blev købsaftalen indgået med likvidationsudvalget, der består af 2 repræsentanter fra Coop og 2 repræsentanter fra bestyrelsen i den tidligere Dagli’Brugsen.
Købsprisen for ejendommen, der består af 2 matrikler – butikslokalerne og den nedlagte tankstation, er blevet erhvervet for 950.000 kr. Med i prisen følger en del inventar. Overtagelsesdatoen blev aftalt til 1. juni 2024.
Finansieringen af købet blev muligt med et lån fra Daniel Barslund i spidsen for Ocean Prawns A/S. For Daniel Barslund, der har været med baggrunden fra de første spæde skridt i opbygningen af Butikshuset Østerlars, er det vigtig at der igen kan komme en ny dagligvarebutik i Østerlars og at lokalerne kunne komme på borgernes hænder.
På søndag d. 16. juni 2024 kl. 10, bliver de foreløbige fremtidsplaner præsenteret ved vores store byggemøde.

Butik forestår at blive renoveret, og der søges Købmand(se billede).


Når Coop lukker Brugsen, rykker østerlarsboerne sammen og forsøger
at købe huset, hvori en driftig købmand fremover vil kunne levere
mad og drikke, medicin og pakker – ligesom det har været gjort i over
100 år.


Hvis sammenholdet skal opbygges og vokse, således en stadig mere
levende by trives omkring bymidten, så er det nu, der skal handles –
så kan det blive en succes.
Fremskridtet skal sikres og styrkes - og du kan bidrage: Køb en anpart,
gerne flere, i Butikshuset Østerlars ApS. Andelshaverne - det er jer -
indretter købmandsbygningen; der har brug for nye investeringer i
både bygninger og inventar. Ved stiftelsen skal der bruges mindst 200
anparter á 2.500 kr. og derudover en investering fra en håndfuld
virksomheder. Det kan også være en mulighed at virksomhederne
køber ejendommen alene og en borgergruppe, der står for inventar
og vedligehold.
Giv dit bidrag til at sikre, at Østerlars bliver ved med at være en
levende, aktiv by.


Hvad betaler jeg?
- og hvad får jeg?
En anpart koster 2.500 kr. Det er et engangsbeløb. Når du eller dit
firma har betalt, vil der ikke blive opkrævet flere penge. Du bliver
hvert år inviteret til generalforsamling, hvor bestyrelsen fortæller om
drift og fremtidsplaner. Du er med til at vælge bestyrelsen, der
arbejder frivilligt og ulønnet.
Du bliver medejer af en succes – og sikrer, at Østerlars har en
dagligvarebutik. Og jo flere anparter, jo flere penge kan vi søge fra
fonde og offentlige midler.
Anpartsselskabet køber ejendommen og al inventar. Selskabet udlejer
butikken til en købmand og det er købmanden, der ene og alene står
for driften af butikken.
Du kan læse mere på Facebook, søg efter Butikshuset Østerlars

 

Eller Kontakt: butikshuset.oesterlars@gmail.com 

 

Bestyrelsen: